Numarul de vizite pe site

duminică, 12 iunie 2011

Dumnezeu generează invidia în oameni?

Wow... ce întrebare... Cum aș putea să vă răspund la o asemenea întrebare? Păi, nu pot răspunde, nimeni nu poate. Însă pot să am o părere. Sau mai multe. Putem intra în polemici dacă vreţi.

Înainte de a intra în detalii... 
Cititorule, dacă ești un credincios convins și părerile mele te vor afecta, nu-mi arunca mie în față fraza cu: "Trebuie să citești toată biblia ca să înțelegi" sau altele asemănătoare. Păstrează aceste cuvinte pentru cei care cred că adevărata credință constă în învățarea cât mai multor citate din biblie sau în numărul de prezențe lunare la biserică. Știu că probabil îmi veți da citate din biblie ca răspuns la părerile mele, pentru că biblia are răspuns la toate întrebările, nu?

Să revenim la întrebarea primară... Dumnezeu generează invidia în oameni?
Răspuns: NU! Părerea mea. Simplu, atunci de ce am mai pus întrebarea?

Nu Dumnezeu generează invidia în oameni, ci oamenii generează invidia în ei înșiși. 
Dumnezeu l-a creat pe șarpele care a amăgit-o pe Eva să mănânce din măr. Pentru Dumnezeu a fost un joc de la început. El ne-a creat ca să se joace cu noi. La început Adam şi Eva erau două „legume care umbau prin Grădina Edenului. Nu ştiau ce e bine, ce e rău, se plimbau toata ziua şi mâncau fructe, povesteau, beau apă, etc. Adam putea să o omoare pe Eva şi să nu simtă nimic. Atunci Dumnezeu şi-a dat seama că ceva lipseşte şi a deschis Cutia Pandorei, a trimis şarpele să-şi facă treaba. Practic şarpele era Dumnezeu şi Dumnezeu era şarpele. Deci Dumnezeu a amăgit-o pe Eva să mănânce din măr şi să-l convingă şi pe Adam. Şi apoi tot El făcea pe neştiutorul. Pentru Dumnezeu care e atoateştiutor toate acestea erau nişte puncte dintr-un plan, pentru că el ştia că aşa avea să se întâmple, nu?

Totuși mi se pare ciudat de ce Cain l-a urât pe Abel, de exemplu. De ce nu putea și Cain să trăiască cu faptul că Dumnezeu pare să îl iubească mai mult pe Abel pentru că a acceptat jertfa acestuia şi pe a lui nu? Dar Dumnezeu parcă a sădit această ură în Cain. De ce nu putea Dumnezeu să accepte și jertfa lui Cain? Da, știu, pentru că Abel avea sufletul curat, iar Cain nu. Și pentru că Adam și Eva au mâncat din pomul binelui și al răului și acest lucru le-a adus sentimente, temeri, diferite stări de spirit, etc. Practic nu mai erau nişte legume. Cain a ales răul în loc să aleagă binele, în loc să încerce să persevereze, să se facă plăcut lui Dumnezeu. Dumnezeu ştia, din clipa în care a creat şarpele, că toate acestea aveau să se întâmple. De aceea zic că a fost un joc cu păpuşi pentru Dumnezeu încă de la început. De aceea consider că Abel a murit din vina lui Dumnezeu. Pentru că nu numai că Dumnezeu a lăsat asta să se întample, dar a şi stabilit-o în aşa fel încât să se întample. Asta dacă e să ne luăm după faptul că Dumnezeu e atoateştiutor. Atunci e un zeu bolnav, părerea mea. Patetic. Crud. Să se joace în aşa fel cu vieţile oamenilor...

Ei bine, eu nu cred că Dumnezeu e atoateştiutor cum susţine religia. Pentru că tot religia susţine că Dumnezeu reprezintă binele. Păi dacă Dumnezeu e binele, atunci el nu poate fi un zeu bolnav şi patetic, nu? El este binele absolut. Atunci asta înseamnă că Eva şi-a făcut-o cu mâna ei, că Dumnezeu nu ştia că şarpele o va amăgi. Cain l-a omorât din proprie iniţiativă pe Abel. Deci nu suntem nişte legume! Ce bine!
Am fost într-o biserică a unei anumite culte şi acolo pastroul care ţinea discursul în acea zi a susţinut că noi suntem nimic fără Dumnezeu, că noi ne ridicăm din pat în fiecare dimineaţă doar pentru că Dumnezeu ne dă voie. Deci suntem legume?
Păi stai puţin, ori suntem ori nu suntem legume. Că eu nu mai înţeleg nimic. Adică eu scriu toate acestea doar pentru că Dumnezeu mi-a permis să mă ridic din pat în această dimineaţă. Ştiu că păcătuiesc scriind astea, dar Dumnezeu îmi permite să continui, îmi permite să spun ce cred, pentru că el ştie că nu voi putea schimba nimic. Pentru că oamenii sunt deja prea naivi după aproape 2000 de ani de la moartea şi învierea lui Isus. Sunt prea naivi după aproape 2000 de ani de exploatare şi sclavagism.
Eu totuşi nu cred că Dumnezeu sau Diavolul, sau doar Diavolul singur, ne influenţează în luarea vreunei decizii. Există liberul arbitru şi noi avem în faţă binele şi răul. Şi noi alegem. Deci Dumnezeu practic vrea ca noi, oamenii, să ne dăm seama singuri ce e rău și să alegem singuri ce e bine. Lumea ideală ar fi atunci când toată lumea ar face bine, nu?
Dacă Dumnezeu e atoateştiutor atunci de ce nu a creat o lume în care toţi oamenii să facă bine? Simplu. Pentru că ar fi fost o lume foaaaaaaarte plictisitoare. O lume fără războaie, fără crime, fără psihopaţi, fără violuri, fără copii mutilaţi de părinţi inconştienţi, etc.? Pfff… plictisitor.

Eu cred că e rău să spui că Dumnezeu te iubește mai mult pe tine pentru că tu mergi mai des la biserică. De ce ești disprețuitor față de aproapele tău? De ce te crezi mai bun? Nu e corect nici față de tine și nici față de semenii tăi. Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți, așa spune porunca. Ei bine aproapele tău e și vecinul care bea și înjură. Nu mai încerca să aduci mai mulți adepți bisericii/cultei din care faci parte. Omul acela nu răspunde la așa ceva. Fiecare crede într-un anumit fel în Dumnezeu. De ce continuaţi să încercaţi să impuneţi o anumită credinţă asupra oamenilor? De ce nu se poate promova libera credinţă? De ce trebuie să existe atâtea culte? De ce fiecare spune că doar ca ei e bine? Cum ştim care e culta potrivită, care sunt cei buni şi care sunt cei mai puţin buni?

O amică îmi spunea: “Cum îţi permiţi să mănânci carne vinerea? Vinerea e zi de post!” şi privea la mine cu dezgust. Dar ea înjura din 2 în 2 minute. Ea crede că dacă ţine post vinerea probabil Dumnezeu va trece cu vederea injuriile şi alte păcate. Dar nu e aşa de simplu. La fel şi cei care merg la biserică mai des, citesc zilnic din biblie, se roagă mai des. Acestea nu compenzează pentru păcatele pe care le fac, pentru gândurile pe care le au. Pentru că sunt mulţi care aderă unor culte doar pentru beneficiile materiale aduse de către acea comunitate. Mulţi care habar nu au cu ce se mănâncă credinţa în Dumnezeu, ei caută doar să fie supuşi şi să fie înscrişi la culta cutărică şi astfel ajutaţi, la nevoie, de oamenii care sunt adepţii aceleiaşi culte.

Toate aceste rugăciuni, prezenţe la biserică, participări la grupuri, etc. sunt, pentru unii, doar de faţadă. Dacă ceea ce spun sau ce am spus te deranjează, atunci eşti unul dintre ei. Dacă îmi spui că nu e adevărat pentru anumite persoane dintr-o culta, atunci eşti unul dintre ei. Poţi foarte bine să admiţi că sunt multe persoane care aderă la o cultă pentru anumite beneficii oferite de respectiva comunitate. Ei nici nu ştiu de ce cred în Dumnezeu cu atâta tărie. Stând pe bancă în parc şi auzind cum bate vântul printre frunzele unui copac ei au impresia că aud cum le vorbeşte Dumnezeu. Mai sunt care au vise cu Isus. Da, desigur, şi eu pot avea vise cu Hitler dacă voi lua  orice documentare istorică despre el şi dacă îi voi diseca viaţa. Dar să nu recurg la un caz aşa de drastic. Dacă îmi aleg un om, un actor să zicem, care îmi place foarte mult, în fiecare zi îmi doresc să mă întâlnesc cu el, în fiecare zi mă întreb oare ce i-aş zice când l-aş întâlni pe idolul meu... inevitabil voi ajunge să visez că mă întâlnesc cu acel om şi că el îmi spune anumite lucruri în vis. Dar asta nu înseamnă că m-am întâlnit şi în realitate cu el.

Şi acum ceva care s-ar putea să vă supere pe mulţi dintre voi.
Consider că li se spune pastori pentru că au o turmă de oi care se supune cuvintelor lor, care sunt ca niște sclavi, merg la "muls" câteva zile pe săptămână, când merg acolo "rumegă" ce li se spune să rumege, ajung acasă să mai rumege un pic şi poveştile şi activităţile lor se învârt în jurul bisericii, bibliei, lui Dumnezeu.

Tu iei un copil de mic şi-l înveţi în cutare biserică, merge la grădiniţă în biserică, îi spui că doar acea cale e bună, că aşa e voia Domnului şi apoi spui lumii că tu îţi laşi copilul să aleagă după ce împlineşte vârsta de 18 ani. Ce să aleagă? Dacă îl învăţai de mic să mănânce rahat (scuzaţi-mi “franceza”) atunci când era mare nu putea să înţeleagă de ce toţi ceilalţi nu fac asta. El la 18 ani nu mai alege, el a ales pentru că aşa a fost învăţat de mic. El nu mai discerne altceva ci doar ceea ce ştie, ceea ce i-a fost “implantat” de mic.
Eu nu vă judec pentru felul cum credeţi, ci pentru felul cum credeţi. Vă credeţi mai buni, vă credeţi superiori, vă credeţi privilegiaţi, vă credeţi mai curaţi, etc.
Eu vă zic: faceţi ceea ce vă face fericiţi pentru că voi simţiţi astfel, nu pentru că aţi fost îndoctrinaţi de mici sau pentru că doriţi să aderaţi la o cultă pentru anumite beneficii.

Nu ştiu de ce-mi mai bat capul. Oricum tot ce spun eu aici nu va schimba nimic. Cei ce cred într-un anume fel şi pe care i-am jignit în orgoliu, aceia vor încerca să “îmi pună beţe în roate” prin orice fel posibil. N-am nimic personal cu voi, pentru că majoritatea credeţi cum vă dictează alţii.

Pace.

4 comentarii:

  1. "Dumnezeu generează invidia în oameni?"
    ----------------------
    pai nu e chiar el(dumnezeul biblic)un dumnezeu gelos,invidios? poate fi creatura lui altfel decat creatorul? eu zic ca nu. gelozia, invidia e in fiecare dintre noi. toti le avem in adn, doar ca procentajul difera de la om la om.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Tu iei un copil de mic şi-l înveţi în cutare biserică, merge la grădiniţă în biserică, îi spui că doar acea cale e bună, că aşa e voia Domnului şi apoi spui lumii că tu îţi laşi copilul să aleagă după ce împlineşte vârsta de 18 ani. Ce să aleagă? Dacă îl învăţai de mic să mănânce rahat (scuzaţi-mi “franceza”) atunci când era mare nu putea să înţeleagă de ce toţi ceilalţi nu fac asta. El la 18 ani nu mai alege, el a ales pentru că aşa a fost învăţat de mic. El nu mai discerne altceva ci doar ceea ce ştie, ceea ce i-a fost “implantat” de mic. "
    ----------------------------------
    fals. eu insami imi sunt dovada ca exista discernamant. ceea ce ai descris este exact cazul meu. ce-i drept, n-am discernut la 18, nici la 25...dar atunci cand a fost sa fie ...am ajuns sa discern. liberul arbitru exista in sine si nu-l poate nimeni desfiinta. iar acest liber arbitru iti descopera step by step si varianta cealalta...ca sa poti discerne...insa DOAR DACA VREI.

    RăspundețiȘtergere
  3. "Eu totuşi nu cred că Dumnezeu sau Diavolul, sau doar Diavolul singur, ne influenţează în luarea vreunei decizii."
    .................
    Daca analizezi personajul biblic numit dumnezeu si-i descoperi adevaratele trasaturi de caracter, vei observa ca se contopesc cu a diavolului. Intotdeauna a fost la moda ca criminalul sa joace under a false flag, nu?

    RăspundețiȘtergere
  4. "Dumnezeu l-a creat pe șarpele care a amăgit-o pe Eva să mănânce din măr. Pentru Dumnezeu a fost un joc de la început. El ne-a creat ca să se joace cu noi. La început Adam şi Eva erau două „legume” care umbau prin Grădina Edenului. Nu ştiau ce e bine, ce e rău, se plimbau toata ziua şi mâncau fructe, povesteau, beau apă, etc. Adam putea să o omoare pe Eva şi să nu simtă nimic. Atunci Dumnezeu şi-a dat seama că ceva lipseşte şi a deschis Cutia Pandorei, a trimis şarpele să-şi facă treaba. Practic şarpele era Dumnezeu şi Dumnezeu era şarpele. Deci Dumnezeu a amăgit-o pe Eva să mănânce din măr şi să-l convingă şi pe Adam. Şi apoi tot El făcea pe neştiutorul. Pentru Dumnezeu care e atoateştiutor toate acestea erau nişte puncte dintr-un plan, pentru că el ştia că aşa avea să se întâmple, nu?"
    --------------------
    povestioara asta ti-au povestit-o iudeii, caci cartulia din care povestesti e a lor. atat vechiul cat si noul testament.da, si noul, caci crestinismul e o secta iudaica. uite aici ceea ce amintesti chiar tu: "Și pentru că Adam și Eva au mâncat din...... pomul binelui și al răului"...e cabalism curat.

    RăspundețiȘtergere